Homeshop

nearU har utvecklat en helt ny e-handelswebb för Homeshop.

Den nya webbplatsen är byggd i EPiServer 6 och EPiServer Commerce.

Webbplatsen är integrerad mot Pulsens system Classic som hanterar order och produkter. Målgruppen för Homeshop är i huvudsak kvinnor i åldern 55+.  Därför har webbplatsens funktioner och design haft det i fokus under hela projektet.

Nya homeshop.se är en fräsch och modern webbplats som skapar en positiv känsla för besökaren.  Webbplatsen har också fler, snyggare och större bilder än tidigare vilket lockar till nyfikenhet och försäljning. Möjligheten att driva olika kampanjer bidrar till att skapa intresse hos kunden.

Kunden upplever att det händer mycket på webbplatsen med riktade kampanjer och innehåll som uppdateras ofta. Detta bidrar till att kunden besökare webbplatsen ofta, speciellt då Homeshop jobbar med exempelvis Veckans vara .

Homeshop bedriver försäljning både via nätet och postorder och omsättning är lite drygt 65 miljoner om året där nätet står för en stor del.