DeLaval

DeLaval lanserade en ny satsning inom onlinekommunikation sommaren 2010. Efter det har DeLaval under 2011 lanserat över 30 lokala webbplatser med lokal språk baserad på grundplattformen EPiServer.

Projektet startade 2009 med en förstudie där målgrupperna och deras behov ringades in. Resultatet har blivit en kunskaps- och produktinriktad webbplats med genomarbetad design och avancerad sökfunktion.

- Vår nya webbplats är ett första steg att förbättra kommunikationen med våra kunder säger Antonella Strömberg, projektledare hos DeLaval.

Med den nya webbplatsen, baserad på EPiServer CMS, kan DeLaval mäta och kontinuerligt optimera för att säkerställa att målen med satsningen uppfylls. Med EPiServer kan DeLavals skribenter och redaktörer koncentrera sig på innehållet och budskapet samtidigt som det finns stöd för att mäta att kommunikations och marknadsinsatser ger önskat resultat.

Efter 120 år i mjölkindustrin är DeLaval marknadsledande inom sitt område. Företaget är globalt och levererar hälften av all mjölkningsutrustning till mer än 115 länder runtom i världen. DeLavals globala webbplats har cirka 280 000 besökare per år.

- Nästa steg är att öppna upp ett community för att skapa en relevant dialog mellan mjölkbönder runt om i världen där kunskap och gemenskap står i fokus fortsätter Antonella.

JG Communication har gemensamt med DeLaval tagit fram mål och syfte, struktur, design och förvaltningsplan. nearU kom in i utvecklingsfasen och har bistått med teknisk projektledning, Angelika Skog och implementeringen av design och funktion, av utvecklarna Kristoffer Jansson och Sasan Tajallaei.SiteSeeker från Euroling används som sökmotor på webbplatsen

Om DeLaval

Efter 120 år i mjölkindustrin är DeLaval marknadsledande inom sitt område. Företaget är globalt och levererar hälften av all mjölkningsutrustning till mer än 115 länder runtom i världen. DeLavals globala webbplats har cirka 280 000 besökare per år.